Τρίτη 13 Ιουνίου 2017

«Το κρυφό εγχειρίδιο του «έξυπνου ελεύθερου» επαγγελματία για σίγουρη επιτυχία !



Γράφει ο Κώστας Μπόρσης,



«Αν και φαινομενικά δεν είναι απλό, ας δούμε ενδεικτικά μερικές έξυπνες αποδοτικές ιδέες και προτάσεις για μια σταθερή και κερδοφόρα επαγγελματική πορεία. Προφανώς, το μεγαλύτερο δυνατό κέρδος με το μικρότερο δυνατό κόστος (τουλάχιστον οικονομικό) είναι πρωταρχικός στόχος.
Στο δια ταύτα λοιπόν…

Ας υποθέσουμε ότι έχεις ένα κατάστημα για κάποια χρόνια, πχ φαρμακείο, σε μια ας υποθέσουμε σχετικά μικρή αγορά, πχ  σε κάποιο νησί  μεσαίου πληθυσμού.  Τα έχεις όλα «μοιρασμένα», τακτοποιημένα, ελεγχόμενα και εντός καταστήματος και εκτός με τους υπόλοιπους του χώρου, σε βάση αμοιβαίας κατανόησης για να πηγαίνουν οι δουλειές  καλά (ή τουλάχιστον έτσι φαίνεται).  Σχεδόν ξαφνικά, έρχεται  οικονομική κρίση και μαθαίνεις  κι από πάνω, ότι πρόκειται να ανοίξει  κι άλλος ή κι άλλοι,  στην περιοχή.


 Τι κάνεις..? Πρώτα από όλα πρέπει να δεις τα πράγματα ρεαλιστικά.
Την οικονομική κρίση δεν μπορείς άμεσα, να κάνεις κάτι να την διώξεις ή να την περιορίσεις. Μπορείς να την κατανοήσεις και να κάνεις ενδεχομένως και την αυτοκριτική σου (αν θες) αλλά μέχρι εκεί γιατί ο χρόνος είναι χρήμα και δεν τον έχουμε για χάσιμο, ειδικά αφού είναι κάτι εκτός των δυνάμεών σου. Μπορείς ενδεχομένως να υπολογίσεις, όσο καλύτερα μπορείς, τι ποσοστό και σε τι ποσοστό της πελατείας σου επηρεάζεται και να δεις αν μπορείς να «καλύψεις τα κενά αυτά» για να μην τους χάσεις από πελάτες.
Για τον άλλο/ους  που ανοίγει/ουν , τα πράγματα είναι σχεδόν το ίδιο δύσκολα και εκτός των δυνάμεων σου. Ή μήπως δεν είναι ? Μήπως αφού δεν μπορείς να κάνεις κάτι για την κρίση, μπορείς ενδεχομένως φανερά ή κρυφά να κάνεις στοχευμένες παρεμβάσεις προς όφελος σου ?
Αρχικά το καλύτερο είναι να κάνεις μια κουβέντα με τους υπόλοιπους της περιοχής σου (ιδανικά με 4-5 που τους γνωρίζεις καλύτερα ή που γνωρίζεις να έχουν ανάλογες ανησυχίες και απόψεις). Σκοπός να βρεθεί μια βραχυπρόθεσμη και μια μακροπρόθεσμη στρατηγική προσέγγισης, παρέμβασης ή και καταστολής αν χρειαστεί, με στόχο να περιοριστεί «το μοίρασμα της πίτας» ή και να αναχαιτιστεί τυχόν ανέλιξη-επιτυχία του νέου ανταγωνιστή.
Μεταξύ άλλων, θεωρητικά, θα μπορούσες ενδεχομένως να εφαρμόσεις ξεχωριστά ή και σε συνδυασμούς, τα εξής :
-         Να τον πάρεις με το καλό να τον έχεις από κοντά και ενδεχομένως να τον βάλεις σε κάποια συνεργασία-«ομάδα» σου, ώστε έτσι να τον ελέγχεις και φρενάρεις καλύτερα, καθώς θα έχεις γνώση εσωτερικά του καταστήματος και της δυναμικής του.
-         Να του κάνεις 1-2 συζητήσεις εξηγώντας εμμέσως πλην σαφώς, πως «είναι στημένη η αγορά της περιοχής»,  ποιος κάνει κουμάντο, σε ποιόν απευθυνόμαστε όταν έχουμε κάποιο θέμα, πως το λύνουμε και γενικότερα τους κανόνες που έχεις φτιάξει με τους άλλους στην περιοχή, ώστε να έχει λάβει γνώση και να προσαρμόσει αναλόγως τα όρια του, ώστε και κάτι αν συμβεί, να μην μπορεί να σου πει δεν ήξερα δεν με ενημέρωσε κανείς.
-         Αν με τα πιο πάνω δεν δεις το αποτέλεσμα που θες, μπορείς να δοκιμάσεις μια πιο πρακτική τακτική πάνω στην δουλειά. Αντιγραφή.. κάνεις ότι κάνει ! Δεν είναι κακό να παίρνεις ιδέες και να εξελίσσεσαι βασισμένος σε σημεία καλύτερα από τα δικά σου, ίσα ίσα.

Τώρα αν δεν δεις αποτελέσματα και με αυτό, αρχίζει και ζορίζει το πράγμα...εκεί δοκιμάζεις τόσο τα δικά σου όρια όσο και τα δικά του. Τα δικά σου πόσο μακριά θα το πάς και τα δικά του πόσο θα αντέξει. Ως πιο παλιός και πιο δικτυωμένος έχεις το πλεονέκτημα, οπότε λογικά δεν θα δυσκολευτείς. Μπορείς μεταξύ άλλων, πχ να δημιουργήσεις αρνητική εικόνα για τον ίδιο και το κατάστημα του σε πελάτες και γνωστούς σου ή και σε κοινούς συνεργάτες, να βρεις 2-3 αφορμές (ή να τις «φτιάξεις» εν ανάγκη) να πάς από το κατάστημα του να του κάνεις 1-2 εντάσεις «αγανάκτησης», να βρεις ή να φτιάξεις αφορμές να τον προκαλέσεις να κάνει «λάθη» νομικά ή «δεοντολογικά», να τον απομακρύνεις απομονώσεις από τους συναδέλφους σας, να τον αναφέρεις στον εκάστοτε σύλλογο ή σωματείο  (αν έχεις κάποιες καλές σχέσεις και γνωριμίες εκεί) με κάθε αφορμή και ευκαιρία φορτώνοντας του τα κακώς κείμενα της περιοχής σου ταυτίζοντας τα χρονικά με την έναρξη λειτουργίας του. Ακόμα ακόμα, να βρεις τρόπο, ενδεχομένως και διαμέσου του εκάστοτε συλλόγου-σωματείου σας να του εμποδίσεις-σταματήσεις τυχόν προσπάθειες συνεργασίας-εξαγοράς κλπ ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι δυνατότητες οι επιλογές και η ευελιξία του, προσθέτοντας παράλληλα και τις σχετικές φήμες υποτίθεται διάφορα προβλήματα-εκκρεμότητες του ως κακού επιχειρηματία και χαρακτήρα τόσο με συνεργάτες και προμηθευτές του όσο ενδεχομένως και με πελάτες του. Επίσης, αν σε παίρνει και βλέπεις ότι το σημείο του είναι καλό να μεταφερθείς κοντά του 150-200μ και αν μπορείς να κάνεις και μια παρόμοια πρόσοψη ώστε να μπερδεύει τον πελάτη και να μπαίνει σε σένα (είναι στο χέρι σου μετά να τον κερδίσεις και να κρατήσεις τον πελάτη). Σημείωσε ότι τα περισσότερα από αυτά είτε για να πετύχουν, είτε για δική σου προστασία, καλό είναι να τα κάνεις μυστικά-κρυφά-εν αγνοία του. Σε περίπτωση που για τον οποιοδήποτε λόγο, ο εν λόγω ανταγωνιστής σου, λείψει για ένα διάστημα, εκμεταλλεύεσαι την ευκαιρία για τα παραπάνω (κάτω από αυτές τις δύσκολες συνθήκες κάθε ευκαιρία που παρουσιάζεται πρέπει να την αρπάξεις απ τα μαλλιά).
Να είσαι σίγουρος ότι, ασχέτως περιβάλλοντος και λοιπών οικονομικών συνθηκών κλπ, αν εφαρμόσεις κάποια από τα παραπάνω, μεμονωμένα ή σε συνδυασμούς, μόνος σου ή σε συνεννόηση μερικούς άλλους  τις περιοχής σου, θα δεις οπωσδήποτε πρακτικά και χειροπιαστά αποτελέσματα αργά ή γρήγορα. Μια δοκιμή θα σε πείσει, αν και ελπίζω να μην χρειαστεί να την κάνεις καθόλου».
Αν έφτασες να διαβάζεις μέχρι εδώ, μάλλον βρίσκεις τον εαυτό σου ή κάποιον γνωστό σου να ανήκει σε μια εκ των δύο ανταγωνιστικών πλευρών και τις περιγραφές αυτές γνώριμους ψίθυρους μιας νοοτροπίας που συνέβαλε να φάμε ο ένας τον άλλο . Μιας «παλιάς Ελλάδας» που άθελα ή ηθελημένα κακομαθαίνει την καινούργια. Ασχέτως αν εγκρίνεις ή όχι τα παραπάνω, αν θυμώνεις, λυπάσαι ή απογοητεύεσαι,  σημασία έχει να καταλάβεις ότι τίποτα επί της ουσίας δεν αλλάζει προς το καλύτερο για κανέναν όταν εφαρμόζονται τέτοιες πρακτικές. Η κρίση βαθαίνει όταν η νοοτροπία μας, κάνει πίσω γυρίσματα και αγνοεί την πραγματικότητα. Όταν η κρίση μας ζαλισμένη, θολωμένη και κουρασμένη, ξεχνά πολύτιμες λαϊκές συμβουλές, όπως : στερνή μου γνώση να σε είχα πρώτα, είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα, τι είχες Γιάννη τι είχα πάντα, όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια, Γιάννης κερνάει Γιάννης πίνει, η πίτα ολόκληρη και ο σκύλος χορτάτος, και τόσες άλλες σχετικές.
Αν έφτασες να διαβάζεις μέχρι εδώ, καταλαβαίνεις ότι δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις, δεν μας φταίει η κατσίκα του γείτονα και ούτε και ο ίδιος για δικά μας λάθη παραλήψεις και βολέματα του παρελθόντος. Ειδικά μέσα σε αυτό το οικονομικό περιβάλλον και την συγκυρία όλα τα παραπάνω είναι τουλάχιστον χάσιμο χρόνου. Αν έφτασες να διαβάζεις μέχρι εδώ, καταλαβαίνεις ότι αν δεν αλλάξουμε σύντομα τις κακές μας συνήθειες, δεν θα βγούμε ποτέ απ την κρίση, ακόμα κι αν εκείνη τελειώσει τις επόμενες μέρες. Η επιτυχία μας ασχέτως τομέα, βρίσκεται μακριά από το εγώ μας, στην διάθεση μας να μοιραζόμαστε και να βοηθάμε, να δίνουμε, να προσφέρουμε χώρο και χρόνο, ειδικά στις επόμενες γενιές, τους το χρωστάμε άλλωστε!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αρχειοθήκη ιστολογίου