Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2012

Επιτροπή Πρωτοβουλίας κατοίκων Σεληνίων

 Βροντερό  όχι από το Περιφερειακό Συμβούλιο στο λατομείο της Τούρλας.
Όλες οι πτέρυγες και όλες οι παρατάξεις του Περιφερειακού Συμβουλίου καταδίκασαν ομόφωνα και  απερίφραστα την ειδική μελέτη αποκατάστασης.
Δέχθηκε έτσι ένα ηχηρό χαστούκι η προσπάθεια επαναλειτουργίας του νταμαριού της Τούρλας με πλάγιο τρόπο.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη σκοπιμότητα ανάμιξης του αμαρτωλού ΟΛΠ, στην παράκαμψη των αρμόδιων φορέων και τις γενικότερες σκοπιμότητες της μελέτης.
Η απόφαση του Περιφερειακού συμβουλίου προβλέπει ακύρωση της ειδικής μελέτης, επαναδιατύπωσή της με τήρηση της νομιμότητας και επανυποβολή. Είναι όμως τόσες και τέτοιες οι παρανομίες που περιέχει που θα δούμε μία εντελώς άλλη μελέτη.
Μελέτη χωρίς νταμάρια και λατομικές επιχειρήσεις και ιδίως χωρίς τον αμαρτωλό ΟΛΠ.
Ο αντιπεριφερειάρχης κύριος Κατσικάρης ανακοίνωσε ότι έχουν κινηθεί οι διαδικασίες για είσπραξη των παλαιών οφειλών του ΟΛΠ, με σκοπό να καλύψει τα έξοδα της αποκατάστασης. Εύγε.
 Η Πρωτοβουλία Σεληνίων πήρε τον λόγο και δια στόματος Γιάννη Κουφάκου επικεντρώθηκε στα σημεία όπου η μελέτη παραβιάζει βασικές διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας και την καθιστούν παράνομη και άκυρη.
Επίσης μοιράστηκε στους περιφερειακούς συμβούλους το κείμενο της ομιλίας και κατατέθηκε σαν ντοκουμέντο στα πρακτικά.
Διαβάστε παρακάτω το κείμενο.
 Τώρα τον λόγο έχει ο γραμματέας της αποκεντρωμένης διοίκησης Αττικής κύριος Καλογερόπουλος ο οποίος ελπίζουμε ότι δεν θα πάει κόντρα στις εισηγήσεις των αρμόδιων φορέων και την κοινή γνώμη της Σαλαμίνας.
 
                                                      Το κείμενο της ομιλίας.
 
                            Με κανένα πρόσχημα νταμάρι στην Τούρλα
 
Η υπό κρίση ειδική μελέτη αποκατάστασης παραβιάζει βασικές διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας, είναι ψευδεπίγραφη, αντιδεοντολογική και προκλητική.
Θα τονίσουμε ορισμένα σημεία τα οποία μπορεί να προκαλέσουν σοβαρές νομικές και ποινικές επιπλοκές.
 
Α. Σχετικά με τις χρήσεις γης.
 
1. Η εγκριτική απόφαση ΕΣ2/1/77/Φ.41/Π/14-6-1985 αφορούσε έκταση 170 στρ. με χρονική διάρκεια λατομείου 5 έτη. Έκτοτε καμία χρονική παράταση ή στρεμματική επέκταση δεν δόθηκαν.
Στις 9-8-91 η πυρκαγιά που ξεκίνησε στις παρυφές του λατομείου έκαψε μεγάλο μέρος δασικής έκτασης.
Με απόφαση του Νομάρχη Πειραιά Δ/301678 ΦΕΚ 628/20-9-91 κηρύχθηκαν  αναδασωτέα 500 στρ. περιμετρικά του λατομείου .
Η υπό κρίση ειδική μελέτη προβλέπει λατομικές εργασίες επί συνόλου 80 στρ. αναδασωτέας έκτασης πράγμα παράνομο που επισύρει ακόμα και την αυτόφωρη διαδικασία.
2. Εκ των ως άνω 80 στρεμμάτων τα 40 αποτελούν παρθένα έκταση επί της οποίας η ειδική μελέτη προβλέπει λατομικές εργασίες με σκοπό την αποκατάσταση!!! και τα υπόλοιπα  παλαιό παράνομο, αναδασωτέο λατομείο.! 
 
Β. Σχετικά με το ιδιοκτησιακό καθεστώς.
 
3. Το ιδιοκτησιακό καθεστώς της υπό παραχώρηση έκτασης των 250 στρ. αμφισβητείται.
Στην εισήγησή του στο ΔΣ της 26/7/12, ο δήμαρχος αναφέρει: «Ο Δήμος δεν έχει αναγνωριστεί ακόμα διοικητικά σαν κύριος της εκτάσεως. Η παρούσα σύμβαση συμφωνείται ανεξαρτήτως του δικαιώματος κυριότητος του Δήμου, ο οποίος δικαιούται να ζητήσει ή όχι την διοικητική του αναγνώριση σαν κυρίου της εκτάσεως». (πρακτικά σελ 2).
Επίσης η γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Πειραιά 3146/Β.17961/92, και τα έγγραφα ΥΒΕΤ Δ10/Φ1.18/8143/13-4-1993 παρ.δ., Νομαρχία Πειραιά 103/31-3-1993, ΦΕΚ 628/20-9-91, κλπ χαρακτηρίζουν την ανωτέρω έκταση ως δημόσια διακατεχόμενη.
Με βάση συμβόλαιο χρησικτησίας έναντι του δημοσίου, ο δήμος φέρεται να κατέχει 211 στρ. αλλά παραχωρεί προς εκμετάλλευση 250 στρέμματα. Επίσης συνάπτει πρωτόκολλο συνεργασίας με λατομικές εταιρίες χωρίς διαγωνισμό, σε ένα έργο όπου φορέας είναι ο ΟΛΠ  και παρακάμπτοντας τους καθ' ύλην περί αποκαταστάσεως αρμόδιους φορείς.
 
Γ. Σχετικά με την ειδική μελέτη αποκατάστασης.
 
4. Η φιλοσοφία της ειδικής μελέτης βασίζεται στο ότι τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά των βαθμίδων όπως υπάρχουν σήμερα δεν είναι κατάλληλα για αποκατάσταση και ότι πρέπει να δημιουργηθούν νέες βαθμίδες σύμφωνα με τα άρθρα 83 και 84 του ΚΜΛΕ. Όμως, η νομοθεσία στην οποία αναφέρεται η  μελέτη αφορά τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά των βαθμίδων ώστε να είναι ασφαλή κατά την εκσκαφή και όχι κατάλληλα για αποκατάσταση. Απόδειξη ότι επιγράφονται από τον ίδιο τον ΚΜΛΕ ως «Γενικά μέτρα για την ασφάλεια των εκσκαφών».
Μία απλή ανάγνωση των άρθρων που επικαλείται η μελέτη αρκεί να καταρρίψει  το βασικό της επιχείρημα ότι η αποκατάσταση απαιτεί εξόρυξη.
 
Η πραγματική, η νόμιμη αποκατάσταση γίνεται με βάση τη "διαδικασία αποκατάστασης περιβάλλοντος ανενεργών λατομείων νομού Αττικής", (Υ.Α. 15420/3278/2000 ΦΕΚ 783  και "προδιαγραφές και χρονοδιάγραμμα ειδικής μελέτης αποκατάστασης" (ΚΥΑ Δ10/Φ68/οικ. 4437  Ν.2837/2000). 
 Με αυτές η μελέτη έρχεται σε πλήρη αντίθεση.
 Ας δούμε γιατί. 
5. Στις αποκαταστάσεις απαγορεύεται οποιαδήποτε λατομική εργασία έξω από τα όρια του νόμιμου λατομείου (ΚΥΑ υπ' αριθμ. Δ10/Φ68/οικ. 4437 Ν. 2837/2000 άρθρο 7 παρ. 1 εδάφ. β Α-12).
Η μελέτη προβλέπει λατομικές εργασίες στο παράνομο τμήμα του λατομείου, καθώς και σε παρθένα αναδασωτέα έκταση.
6. Στις αποκαταστάσεις απαγορεύεται η χρήση εκρηκτικών εκτός ειδικών περιπτώσεων (Υ.Α. 15420/3278/2000 ΦΕΚ 783 αρθρ. 6 παρ. δ, Ι.)
 Η μελέτη μιλάει για δύο λατομικές εταιρίες και απεριόριστη χρήση εκρηκτικών.
7. Στις αποκαταστάσεις προβλέπεται δημιουργία ομαλών και ασφαλών βαθμίδων ήπιας κλίσης ώστε να διασφαλίζεται η ευστάθεια και αντιδιαβρωτική προστασία πρανών, βαθμίδων και των επ' αυτών φυτών (Υ.Α. 15420/3278/2000 ΦΕΚ 783 αρθ. 6, παρ. δ-Ι και ΙΙ.)
Η μελέτη προβλέπει γκρεμούς ύψους δέκα μέτρων όπου δεν μπορεί να σταθεί όχι χώμα και φυτά, αλλά ούτε πουλί πετάμενο.
8. Οι προδιαγραφές αποκατάστασης απαιτούν μετά τη διαδικασία μπαζώματος, απόθεση φυτικής γης πάχους τουλάχιστον ενός μέτρου σε βαθμίδες και πρανή. (ΚΥΑ Δ10/Φ68/οικ. 4437 Ν. 2837/2000 άρθρο 7 παρ. 1 εδάφ. β Α,10στ).
 Η μελέτη προβλέπει μισό μέτρο αδρανή και ελάχιστο χώμα κήπου στους λάκκους φύτευσης.
9. Η Αποκατάσταση του περιβάλλοντος χώρου των ανενεργών λατομείων στο νομό Αττικής γίνεται από τον Οργανισμό Ρυθμιστικού Σχεδίου και προστασίας περιβάλλοντος Αθήνας (Ν. 2742/99 αρ. 25 ΦΕΚ 207), και υπάρχουν ειλημμένες αποφάσεις οι οποίες για ανεξήγητο λόγο παρακάμφθηκαν. (ΕΣΔΚΝΑ Ε339/5-7-2007)
10. Ο μέγιστος χρόνος αποκατάστασης ορίζεται σε τρία χρόνια (Κ.Υ.Α Δ10/Φ68/οικ. 4437 Ν.2837/2000 άρθρο 7 παρ. 1 εδαφ. β, Β).
Η μελέτη κάνει λόγο για πέντε χρόνια (σελ 6 της μελέτης).
 
  Απ' τα παραπάνω προκύπτει ότι η ειδική μελέτη είναι παράνομη, ψευδεπίγραφη, αντιδεοντολογική και προκλητική.
Ο ΟΛΠ έχει αποδειχθεί παράνομος κατά συρροή, είναι αφερέγγυος, έκπτωτος, έχει ασελγήσει στο περιβάλλον, χρωστάει τεράστια ποσά, γνωρίζουμε το ενδιαφέρον του είναι εκ του πονηρού.
Η εκ νέου παρουσία του στον τόπο του εγκλήματος, θα αποτελέσει νέο έγκλημα, πέρα από κάθε νομιμότητα, λογική και ηθική.
 
Η αποκατάσταση πρέπει να γίνει με τήρηση της νομιμότητας, με σεβασμό στο περιβάλλον, χωρίς νταμάρια και λατομικές επιχειρήσεις και ιδίως χωρίς εμπλοκή του βιαστή που δημιούργησε το περιβαλλοντικό και αισθητικό αίσχος.
 
Επιτροπή Πρωτοβουλίας Σεληνίων.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αρχειοθήκη ιστολογίου