Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2011

ΜΗΝΥΤΗΡΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ

ΕΝΩΠΙΟΝ

ΤΗΣ κ. ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑΣ ΠΛΗΜΜΕΛΕΙΟΔΙΚΩΝ ΑΘΗΝΩΝ

ΜΗΝΥΤΗΡΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ

ΚΑΤΑ

1. Γεωργίου Παπακωνσταντίνου, Προέδρου της Επιτροπής Συντονισμού της Κυβερνητικής Πολιτικής στον Τομέα του Χωροταξικού Σχεδιασμού και της Αειφόρου Ανάπτυξης, συνυπογράψαντα την Κοινή Υπουργική Απόφαση της 4ης Νοεμβρίου 2011 (ΦΕΚ Β-2505/4.11.2011), δια της οποίας εγκρίθηκε το Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τις Υδατοκαλλιέργειες, Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κατά το επίδικο χρόνο.

2. Νικολάου Σηφουνάκη, Αναπληρωτή του Προέδρου της Επιτροπής Συντονισμού της Κυβερνητικής Πολιτικής στον Τομέα του Χωροταξικού Σχεδιασμού και της Αειφόρου Ανάπτυξης, συνυπογράψαντα την Κοινή Υπουργική Απόφαση της 4ης Νοεμβρίου 2011 (ΦΕΚ Β-2505/4.11.2011), δια της οποίας εγκρίθηκε το Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τις Υδατοκαλλιέργειες, Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κατά τον επίδικο χρόνο.

3. Χαράλαμπου Καστανίδη, Μέλους της Επιτροπής Συντονισμού της Κυβερνητικής Πολιτικής στον Τομέα του Χωροταξικού Σχεδιασμού και της Αειφόρου Ανάπτυξης, συνυπογράψαντα την Κοινή Υπουργική Απόφαση της 4ης Νοεμβρίου 2011 (ΦΕΚ Β-2505/4.11.2011), δια της οποίας εγκρίθηκε το Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τις Υδατοκαλλιέργειες, Υπουργού Εσωτερικών κατά τον επίδικο χρόνο.

4. Ευάγγελου Βενιζέλου, Μέλους της Επιτροπής Συντονισμού της Κυβερνητικής Πολιτικής στον Τομέα του Χωροταξικού Σχεδιασμού και της Αειφόρου Ανάπτυξης, συνυπογράψαντα την Κοινή Υπουργική Απόφαση της 4ης Νοεμβρίου 2011 (ΦΕΚ Β-2505/4.11.2011), δια της οποίας εγκρίθηκε το Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τις Υδατοκαλλιέργειες,  Υπουργού Οικονομικών κατά τον επίδικο χρόνο.

5. Μιχαήλ Χρυσοχοϊδη, Μέλους της Επιτροπής Συντονισμού της Κυβερνητικής Πολιτικής στον Τομέα του Χωροταξικού Σχεδιασμού και της Αειφόρου Ανάπτυξης, συνυπογράψαντα την Κοινή Υπουργική Απόφαση της 4ης Νοεμβρίου 2011 (ΦΕΚ Β-2505/4.11.2011), δια της οποίας εγκρίθηκε το Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τις Υδατοκαλλιέργειες, Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κατά τον επίδικο χρόνο.

6. Κωνσταντίνου Σκανδαλίδη, Μέλους της Επιτροπής Συντονισμού της Κυβερνητικής Πολιτικής στον Τομέα του Χωροταξικού Σχεδιασμού και της Αειφόρου Ανάπτυξης, συνυπογράψαντα την Κοινή Υπουργική Απόφαση της 4ης Νοεμβρίου 2011 (ΦΕΚ Β-2505/4.11.2011), δια της οποίας εγκρίθηκε το Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τις Υδατοκαλλιέργειες, Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κατά τον επίδικο χρόνο.

7. κ. Παύλο Γερουλάνο, Μέλους της Επιτροπής Συντονισμού της Κυβερνητικής Πολιτικής στον Τομέα του Χωροταξικού Σχεδιασμού και της Αειφόρου Ανάπτυξης, συνυπογράψαντα την Κοινή Υπουργική Απόφαση της 4ης Νοεμβρίου 2011 (ΦΕΚ Β-2505/4.11.2011), δια της οποίας εγκρίθηκε το Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τις Υδατοκαλλιέργειες, Υπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού κατά τον επίδικο χρόνο.

8. κ. Ιωάννη Ραγκούση, Μέλους της Επιτροπής Συντονισμού της Κυβερνητικής Πολιτικής στον Τομέα του Χωροταξικού Σχεδιασμού και της Αειφόρου Ανάπτυξης, συνυπογράψαντα την Κοινή Υπουργική Απόφαση της 4ης Νοεμβρίου 2011 (ΦΕΚ Β-2505/4.11.2011), δια της οποίας εγκρίθηκε το Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τις Υδατοκαλλιέργειες, Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κατά τον επίδικο χρόνο.

και
ΚΑΤΑ

Παντός άλλου υπευθύνου.
    

Αξιότιμη κα Προϊσταμένη,
   
    Με την υπ’ αριθμ. πρωτ. 29562/2010 Απόφαση της Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής συγκροτήθηκε το Εθνικό Συμβούλιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΕΣΧΣΑΑ), με αντικείμενο την γνωμοδότηση επί του τότε, ακόμη, υπό θεσμοθέτηση Χωροταξικού Πλαισίου των Υδατοκαλλιεργειών, το οποίο προκάλεσε τεράστια αντίδραση του μέγιστου μέρους των τοπικών κοινωνιών που θίγονται από την ανάπτυξη των υδατοκαλλιεργειών, τη δημιουργία Π.Ο.Α.Υ. (Περιοχές Οργανωμένης Ανάπτυξης Υδατοκαλλιεργειών) και την εκβιομηχανοποίηση των περιοχών τους. Η αντίδραση αυτή ως αιτία είχε τόσο το περιεχόμενο του σχεδίου (που, όπως εκτίθεται κατωτέρω, εν τέλει θεσμοθετήθηκε με Κοινή Υπουργική Απόφαση των αναφερομένων Υπουργών), όσο και για τη διαδικασία που ακολουθήθηκε, και στην οποία, τον απόλυτα πρωταγωνιστικό ρόλο από την πρώτη έως και την τελευταία στιγμή, με τον πλέον επίσημο και άνευ των ελαχίστων προσχημάτων τρόπο, είχαν οι ίδιες οι ευεργετούμενες από την θεσμοθέτηση εταιρίες υδατοκαλλιέργειας.
Για τη διαδικασία αυτή, τις εταιρίες που ανέλαβαν τις σχετικές μελέτες και τις χρηματοδοτήσεις τους, θα καταθέσουμε πλήρη στοιχεία στην εισαγγελική έρευνα που θα διαταχθεί, και κατά την οποία θα αποδειχθεί ότι εν προκειμένω ίσχυσε κυριολεκτικώς η λαϊκή ρήση «Γιάννης πίνει – Γιάννης κερνάει». Ως «πρώτη γεύση» για το ειδικό αυτό σκέλος της υπόθεσης «θεσμοθέτηση χωροταξικού πλαισίου των υδατοκαλλιεργειών» παραθέτουμε το απόσπασμα από τα πρακτικά της Βουλής τη συνεδρίασης της 30ης Σεπτεμβρίου 2011 και την επίκαιρη επερώτηση με αριθμό 3336/27-9-2011 του Βουλευτή της κ. Κ. Μαρκόπουλου προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (πρακτικά, σελ. 57-61/239):

Κ. ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ:  «…Οφείλω όμως να σας δώσω μια διευκρίνιση γι’ αυτό που λέω προμελετημένο σχεδιασμό. Δεν αφορά εσάς. Αφορά πολύ συγκεκριμένα πράγματα που έχουν να κάνουν με τη μελέτη όλου αυτού του χωροταξικού. Θέλω, λοιπόν, να σας πω, κύριε Υπουργέ –και αυτό δεν έχει σχέση με τη δική σας ευθύνη- ότι υπάρχουν δυο ονόματα, δυο εταιρίες: ο κ. Αναγνώπουλος και ο κ. Παπαγεωργίου. Δεν τους ξέρω τους ανθρώπους. Έχουν σπουδάσει ιχθυολογία. Τον κ. Αναγνώπουλο τον έχετε Πρόεδρο στη Λιμνοθάλασσα Μεσολογγίου. Μπορεί να τ’ αξίζει ο άνθρωπος. Είναι σύμβουλος στο σύνδεσμο των ιχθυοτρόφων των εταιρειών. Είναι αυτός που έκανε τη μελέτη του χωροταξικού. Και μάλιστα μαθαίνουμε ότι επειδή δεν είχε λεφτά το υπουργείο τα πλήρωσε η Ένωση Ιχθυοκαλλιεργητών. Δεν έχω αντίρρηση για όλα αυτά. Αλλά ξέρετε κάτι; Μήπως έχουμε βάλει τους λύκους να φυλάνε τα πρόβατα; Εγώ θέλω και τα δυο. Θέλω και την τουριστική ανάπτυξη των διαφόρων περιοχών -και δεν είναι μόνο η Εύβοια- θέλω και τις ιχθυοκαλλιέργειες. Μόνο που δεν πρέπει το ένα πηγαίνει κόντρα στο άλλο. Δόξα τω Θεώ η χώρα έχει πολλές περιοχές. Ο κ. Παπαγεωργίου είναι επίσης μαζί στις εταιρείες. Είναι Αντιπρόεδρος στην εταιρεία του κ. Αναγνώπουλου και έχει και δική του εταιρεία. Μπορεί να τα αξίζει ο άνθρωπος. Δεν έχω καμία αντίρρηση γι’ αυτό. Είναι και εκπρόσωπος του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης. Είναι και σύμβουλος του κ. Γερουλάνου στο Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού. Είναι σύμπτωση ότι η οικογένεια του κ. Γερουλάνου έχει ιχθυοκαλλιέργειες; Και είναι σύμβουλος εκεί; Και κάνει και το εθνικό χωροταξικό;  Κύριε Υπουργέ, θέλω να επιστήσω λίγο την προσοχή».

    Οι φορείς των περιοχών που θίγονταν από το υπό θεσμοθέτηση σχέδιο δημιούργησαν την Πανελλήνια Συντονιστική Επιτροπή Φορέων Περιοχών που θίγονται από την Ανάπτυξη Υδατοκαλλιέργειας, ο σχετικός δε κατάλογος είναι εξόχως μακρύς, και απαρτίζεται έως σήμερα από 23 Δήμους (Αγαθονησίου, Επιδαύρου, Δήμος Ερμιονίδας, Δήμος Ιθάκης, Δήμος Καλύμνου, Δήμος Καρυστίας, Δήμος Κεφαλλονιάς, Κορινθίων, Λειψών, Δήμος Λέρου, Λευκάδας, Λοκρών, Μεγανησίου, Μεγαρέων, Ναυπλιέων, Ξηρομέρου, Οινουσσών, Πύλου – Νέστορος, Σαλαμίνας, Σύμης, Τροιζηνίας, Χάλκης, Χαλκιδέων), 1 Συνομοσπονδία (Αλιέων Ελλάδος), 10 Ομοσπονδίες (Αλιευτικών Συλλόγων Αιτωλοακαρνανίας, Αχαΐας & Ηλείας, Αλιευτικών Συλλόγων Ιονίων Νήσων, Αλιευτικών Συλλόγων Μακεδονίας και Θράκης, Αλιευτικών Συλλόγων Κεντρικής Μακεδονίας, Αλιευτικών Συλλόγων Θεσσαλίας, Αλιευτικών Συλλόγων Πελοποννήσου, Αλιευτικών Συλλόγων Ηπείρου, Αλιευτικών Συλλόγων Νοτίου Αιγαίου, Επιχειρήσεων Ενοικιαζομένων Δωματίων Διαμερισμάτων Κεφαλονιάς και Ιθάκης, Εξωραϊστικών – Εκπολιτιστικών Συλλόγων Σαλαμίνας) και 62 λοιπούς φορείς και Συλλόγους (Συμβούλιο Τοπικής Κοινότητας Κόρφου Δήμου Κορινθίων, Περιφερειακή Ενότητα Καλύμνου, Περιφερειακή Παράταξη «Αυτοδιοικητικό κίνημα Στερεάς Ελλάδας», Παράταξη Μείζονος Μειοψηφίας του Δήμου Σαλαμίνας (Ι.Δ.Ε.Σ), Παράταξη Μείζονος Μειοψηφίας Δήμου Πόρου «Αλλαγή Πορείας», Παράταξη Μείζονος Μειοψηφίας Δήμου Τροιζηνίας - «Αλλάζουμε τα Μέθανα και την Τροιζηνία», Παράταξη Ελάσσονος Μειοψηφίας Δήμου Πόρου «Αγώνας Επιβίωσης - Πόρος», Παράταξη Ελάσσονος Μειοψηφίας Δήμου Σαλαμίνας «Κοντά στο Δημότη», Παράταξη ελάσσονος μειοψηφίας Δήμου Σαλαμίνας, «Κοινωνική Συμμαχία για τη Σαλαμίνα του αύριο», Παράταξη Ελάσσονος Μειοψηφίας «Ενεργοί Πολίτες Μεγάρων & Νέας Περάμου», Σύλλογος Επαγγελματιών Αλιέων Λέρου, Σωματείο Επαγγελματιών Αλιέων Μαλεσίνας «Ο Αγιος Νικόλαος», Αγροτικός – Αλιευτικός Σύλλογος Πολιχνίτου Λέσβου, Αγροτοαλιευτικός Σύλλογος Αγίου Ιωάννη Θεολόγου, Σωματείο Επαγγελματιών Αλιέων Αρχαίας Επιδαύρου «ο Άγιος Νικόλαος», Σύλλογος Αλιέων Τολού, Αναπτυξιακό Κέντρο Οινουσσών Αιγαίου, Σύλλογος Επαγγελματιών Τολού , Σύλλογος Τουριστικών και Συναφών Επαγγελμάτων Επιδαύρου, Εμπορικός και Επαγγελματικός Σύλλογος Πόρου, Σύλλογος Επαγγελματιών και Εμπόρων Θεολόγου Μαλεσίνας, Ομοσπονδία ενοικιαζόμενων δωματίων-διαμερισμάτων Αργοσαρωνικού, Σύλλογος ιδιοκτητών ενοικιαζόμενων δωματίων-διαμερισμάτων Πόρου-Γαλατά, Τροιζηνίας, Σύλλογος Ενοικιαζομένων Δωματίων Μεθάνων Τροιζηνίας, Σύλλογος Τουριστικών Καταλυμάτων Ιθάκης, Σύλλογος Τουριστικών Καταλυμάτων Αργοστολίου, Σύλλογος Τουριστικών Καταλυμάτων Παλλίκης, Σύλλογος Τουριστικών Καταλυμάτων Λειβαθούς, Σύλλογος Τουριστικών Καταλυμάτων Σάμης, Σύλλογος Τουριστικών Καταλυμάτων Ερισού, Σύλλογος Τουριστικών Καταλυμάτων Πυλάρου, Σύλλογος Τουριστικών Καταλυμάτων Ελειού Προννών, Σύλλογος Συνιδιοκτητών Έκτασης Κρίπεζας Ν. Επιδαύρου «Φύση και Πνεύμα Επιδαύρου», Εξωραϊστικός Σύλλογος Οικιστών και Οικοπεδούχων Σκορπονερίου Βοιωτίας, Σύλλογος Οικιστών και Οικοπεδούχων ΟΣΜΑΕΣ Μαλεσίνας  «Η Νέα Αλαία», Οικιστικός Εξωραϊστικός Σύλλογος «Πόρτο Λάφια», Εξωραϊστικός και Πολιτιστικός Σύλλογος Σοφικού Κορινθίας, «Αμόνι», Εξωραϊστικός, Μορφωτικός & Πολιτιστικός Σύλλογος Τολού, Εξωραϊστικός & Μορφωτικός Σύλλογος Κάντιας , Εξωραϊστικός & Αθλητικομορφωτικός Σύλλογος Μεγαλοχωρίου Μεθάνων, «Η Αρσινόη», Πολιτιστικός και Εξωραϊστικός Σύλλογος Κοντογουράτων Κεφαλλονιάς «ο Άγιος Παντελεήμωνας», Σύλλογος Προστασίας Περιβάλλοντος Λαγκάδας Χίου, Σύλλογος Προστασίας του Περιβάλλοντος και Προστασίας του Οικοσυστήματος της νήσου Πόρος – «Πρωτοβουλία – Πόρος», Σύλλογος Προστασίας Περιβάλλοντος Αγ. Ιωάννη Θεολόγου Μαλεσίνας Φθιώτιδας - Κόλπος Αταλάντης-Θεολόγου –Λιβανατών, Περιβαλλοντικός Σύλλογος Διρφύων – Μεσσαπίων Ευβοίας «η Γαία», Περιβαλλοντικός Πολιτιστικός Σύλλογος Νέων Στύρων «Η ΑΙΓΙΛΙΑ», Περιβαλλοντικός Όμιλος Σαλαμίνας, Σύλλογος Πολιτών και Καταναλωτών Πόρου Τροιζηνίας, Σύλλογος Ενεργών Πολιτών Αμβρακικού , Κίνηση Πολιτών Κόλπος Αργοστολίου – S.O.S., Συντονιστικός Φορέας Προστασίας Υγροτόπου Βουρκαρι Μεγάρων, Κίνηση Δράσης Πολιτών Σαλαμίνας Ν.ΑΥ.ΜΑΧΗ.Α, Ένωση Πολιτών Δημοτικής Περιφέρειας Ασίνης, Λέσχη Συνδαιτυμόνων και φίλων Καρυστίας «Το στέκι των δειπνοσοφιστών», Σύλλογος Ερασιτεχνών Αλιέων Κόρφου και Φίλων Κορινθίας, Ναυτικός Όμιλος Αταλάντης, Εξωραϊστικός και Πολιτιστικός Σύλλογος Σκάλας Αταλάντης, Πολιτιστικός και Εξωραϊστικός Σύλλογος Καλάμου Λευκάδας, Πανκαστιωτικός Πολιτιστικός Σύλλογος «Καστός», Πολιτιστικός Σύλλογος Αρχαίας Επιδαύρου, Πολιτιστικός – Φιλοπεριβαλλοντικός Σύνδεσμος Ρισιανών «Η Αστερίς», ΠΟ.ΣΥ.Π. Κολεγίου Αθηνών).

    Το Εθνικό Συμβούλιο συνεδρίασε δύο φορές, την 6.10.2011 και την 24.10.2011, εν συνεχεία δε ορίστηκε νέα ημερομηνία συνεδρίασης η 2.11.2011, οπότε και αναβλήθηκε αορίστως.

    Ενώ αναμενόταν ο ορισμός νέας ημερομηνίας (και του τόπου) συνεδρίασης του Συμβουλίου, η Διοικούσα Επιτροπή της Συντονιστικής Επιτροπής Φορέων Περιοχών που θίγονται από την Ανάπτυξη Υδατοκαλλιέργειας (υπό τους Δημάρχους Λευκάδας, Επιδαύρου, Ερμιονίδας, Καρυστίας, τον Πρόεδρο Συνομοσπονδίας Αλιέων Ελλάδος, τον Αντιπρόεδρο Επιτροπής Αγώνα Δήμου Καρυστίας, τον Επικεφαλής Παράταξης Ελάσσονος Μειοψηφίας Δήμου Σαλαμίνας, τον Πρόεδρο του Εξωραϊστικού Συλλόγου Οικιστών και Οικοπεδούχων Σκορπονερίου-Βοιωτίας και τον Επικεφαλής της Παράταξης Μείζονος Μειοψηφίας Δήμου Πόρου) απέστειλε το ακόλουθο έγγραφο αίτημα στον Πρόεδρο του ΕΣΧΣΑΑ, κ. Λουδοβίκο Βασενχόφεν:


Όπως γνωρίζετε, σύμφωνα με τον Κανονισμό λειτουργίας του Εθνικού Συμβουλίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης [Αριθ. πρωτ. 15147/2262/28.6.2001 απόφαση του Υπουργού ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. «Κανονισμός λειτουργίας
του Εθνικού Συμβουλίου Χωροταξικού  Σχεδιασμού  και  Αειφόρου  Ανάπτυξης» (ΦΕΚ 845  Β΄)]    «μπορούν  να  παρίστανται  στις   συνεδριάσεις  του  Συμβουλίου …
εκπρόσωποι εμπλεκόμενων φορέων του Δημόσιου …». Στους φορείς του Δημοσίου περιλαμβάνονται και οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης, εν προκειμένω δε «εμπλεκόμενοι» τέτοιοι φορείς είναι όλα τα θεσμικά όργανα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και οι Δήμοι που θίγονται από το υπό θεσμοθέτηση Χωροταξικό Σχέδιο των Υδατοκαλλιεργειών, επί του οποίου το Εθνικό Συμβούλιο καλείται να γνωμοδοτήσει.

Επειδή είναι απολύτως σαφές και γνωστό κατά τα ανωτέρω σε εσάς, ότι εφόσον οι ως άνω εμπλεκόμενοι φορείς επιθυμούν να παρασταθούν στις συνεδριάσεις του Συμβουλίου, δεν εναπόκειται στη διακριτική σας ευχέρεια να τους αποκλείσετε από αυτές, αλλά συνιστά ρητή υποχρέωσή σας να δεχτείτε την παρουσία τους,

και επειδή κατά τις δύο προηγούμενες συνεδριάσεις υπήρξαν σοβαρά εμπόδια στην εφαρμογή της ανωτέρω διάταξης του Κανονισμού και ετέθη υπό αμφισβήτηση το σχετικό δικαίωμα εκπροσώπων τέτοιων φορέων να παρασταθούν στις συνεδριάσεις του Εθνικού Συμβουλίου,

και επιφυλλασσόμενοι παντός νομίμου δικαιώματός μας:

Σας καλούμε όπως εγγράφως μας γνωστοποιείτε στο εξής κάθε νέα ημερομηνία και τόπο συνεδρίασης του Εθνικού Συμβουλίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης με αντικείμενο τη γνωμοδότηση επί του Χωροταξικού Σχεδίου των Υδατοκαλλιεργειών, προκειμένου όσοι εξ ημών (και όσοι άλλοι εμφανισθούν) εκπροσωπούν φορείς του δημοσίου να τους επιτραπεί η παράστασή τους σε αυτή.

Δεκτικό της ανωτέρω αιτουμένης εγγράφου γνωστοποίησης ορίζουμε τον δικηγόρο Αθηνών Νικόλαο Αντωνιάδη, κάτοικο Αθηνών, οδός Βαλαωρίτου αρ. 9Β, αρ. τηλ. 2103390557, αρ. φαξ 2103390558, αρ. κινητού τηλεφώνου 6971540626.

    Και ενώ αναμέναμε, μέσω του ορισθέντος δικηγόρου, την γνωστοποίηση του τόπου και του χρόνου της νέας συνεδρίασης του ΕΣΧΣΑΑ, με πολύ μεγάλη έκπληξη πληροφορηθήκαμε ότι … είχε ήδη από 4.11.2011 εκδοθεί και δημοσιευτεί η Κ.Υ.Α., με την οποία εγκρίθηκε το επίμαχο Χωροταξικό, όλες δε οι κρίσιμες τελικές ενέργειες εφέρετο ότι έλαβαν χώρα την ίδια αυτή ημέρα, ήτοι την 4η Νοεμβρίου 2011.
    Επειδή γνωρίζαμε ότι η προηγούμενη έγγραφη γνώμη του ΕΣΧΣΑΑ, καίτοι μη δεσμευτική, ήταν αναγκαία προϋπόθεση για την έκδοση της Κ.Υ.Α. (άρθρο 7 § 4 Ν. 2742/1999: «Τα Ειδικά Πλαίσια Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης εγκρίνονται με απόφαση της Επιτροπής που προβλέπεται στο άρθρο 3, ύότερα από γνώμη του Εθνικού Συμβουλίου χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης. Η απόφαση δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως»), περαιτέρω, δε, γνωρίζαμε ότι τέτοια συνεδρίαση ουδέποτε έλαβε χώρα ή τουλάχιστον ουδέποτε πληροφορηθήκαμε ότι έλαβε χώρα, ανατρέξαμε στο σχετικό ΦΕΚ (Β-2505/4.11.2011) για να διαπιστώσουμε τί είχε συμβεί.
    Σύμφωνα λοιπόν με το ΦΕΚ, στις 4 Νοεμβρίου 2011, την ημέρα δηλαδή που διενεργείτο στην Βουλή των Ελλήνων η ψηφοφορία για τη ψήφο εμπιστοσύνης στη Κυβέρνηση, και οι αναφερόμενοι Υπουργοί, Μέλη της Επιτροπής Συντονισμού της Κυβερνητικής Πολιτικής στον Τομέα του Χωροταξικού Σχεδιασμού και της Αειφόρου Ανάπτυξης, δεν γνώριζαν αν την επομένη ημέρα θα ήταν ακόμη στην υπουργική θέση τους, φέρεται πως έλαβαν χώρα (επαναλαμβάνουμε: την ίδια ημέρα) οι ακόλουθες διαδικασίες:

    (1) Συνεδρίασε το ΕΣΧΣΑΑ και «γνωμοδότησε» επί του σχεδίου της Κ.Υ.Α.
    (2) Η Γνώμη του ΕΣΧΣΑΑ διαβιβάστηκε στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής.
    (3) Ο αρμόδιος Υπουργός αναπληρωτής ΠΕΚΑ, κ. Σηφουνάκης, με βάση τη «γνώμη του» ΕΣΧΣΑΑ διαμόρφωσε την εισήγηση του ΥΠΕΚΑ στην Επιτροπή Συντονισμού της Κυβερνητικής Πολιτικής στον Τομέα του Χωροταξικού Σχεδιασμού και της Αειφόρου Ανάπτυξης (στους οκτώ, δηλαδή, αναφερόμενους Υπουργούς).
    (4) Η εισήγηση του ΥΠΕΚΑ διαβιβάστηκε στην Επιτροπή Συντονισμού της Κυβερνητικής Πολιτικής στον Τομέα του Χωροταξικού Σχεδιασμού και της Αειφόρου Ανάπτυξης.
    (5) Οι αναφερόμενοι Υπουργοί συνεδρίασαν, μελέτησαν και αξιολόγησαν τη «γνώμη» του ΕΣΧΣΑΑ και τη σχετική εισήγηση του ΥΠΕΚΑ, και εν συνεχεία (και πάντα την ίδια ημέρα) ενέκριναν και συνυπέγραψαν την επίμαχη Κοινή Υπουργική Απόφαση.
    (6) Η Απόφαση διαβιβάστηκε στο Εθνικό Τυπογραφείο, όπου δημοσιεύθηκε αυθημερόν.

    Η «εξπρές» διαδικασία που περιγράφεται ανωτέρω κατ’ αρχήν δημιουργούσε πλείστες απορίες και αμφιβολίες για το αν πραγματικά έλαβαν χώρα όλα τα στάδια αυτής.
    Εν τέλει, όμως, αυτό ήταν το λιγότερο:        
    Στο επίμαχο ΦΕΚ διαπιστώσαμε ότι, μεταξύ των εγγράφων που ελήφθησαν υπόψη, ήταν η με αριθμό 26/4-11-2011 γνώμη του Εθνικού Συμβουλίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης (υπ’ αριθμ. 29). Πλην όμως, γνώμη του Εθνικού Συμβουλίου δεν υπήρξε ποτέ, έπαψε δε να υπάρχει και η ελαχίστη αμφιβολία περί τούτου μετά τη δημοσιοποίηση της παραιτήσεως του Προέδρου του Εθνικού Συμβουλίου, Καθηγητή του Ε.Μ.Π. Λουδοβίκου Βάσενχόφεν, ο οποίος ανακοίνωσε σε όλα τα μέλη του Συμβουλίου την παραίτησή του με το ακόλουθο ηλεκτρονικό μήνυμα:

----- Original Message -----
To: Βασενχόβεν Λουδοβίκος ; ggiannak@otenet.gr ; ενημερώνω ότι χθες υπέβαλα την παραίτηση μου από την θση του προέδρου του ΕΣΧΣΑΑ. Περιμένω την απάντηση του κ.  Υπουργού Αναπληρωτή. Θα έχετε ασφαλώς μάθει ότι δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ η Κοινή Υπουργική Απόφαση για τις Υδατοκαλλιέργειες, στην οποία, και ειδικότερα στα "έχοντας υπόψη", γίνεται αναφορά σε "γνώμη" του ΕΣΧΣΑΑ.Σας
Με πολλούς χαιρετισμούς 
Λουδοβίκος Βασενχόβεν

     Είναι προφανές από το περιεχόμενο του ανωτέρω ηλεκτρονικού μηνύματος, στο οποίο ο Πρόεδρος του ΕΣΧΣΑΑ θέτει σε εισαγωγικά τη λέξη «γνώμη», ότι τέτοια γνώμη δεν υπήρξε ποτέ! 
   
    Τί όμως υπήρξε στην πραγματικότητα;

    Ο ίδιος ο Πρόεδρος του ΕΣΧΣΑΑ μας διαφωτίζει με προηγούμενο ηλεκτρονικό μήνυμά του προς τα μέλη του Εθνικού Συμβουλίου που έχουμε στη διάθεσή μας.    Ιδού:




Προς τα τακτικά μέλη του ΕΣΧΣΑΑ
Αγαπητοί/ές συνάδελφοι και φίλοι/ες,
Σας διαβιβάζω το πρακτικό των συνεδριάσεων του ΕΣΧΣΑΑ για την ΚΥΑ των Υδατοκαλλιεργειών που υπέβαλα στο ΥΠΕΚΑ. Σ' αυτό περιέχεται και η καταγραφή των θέσεων των μελών που μου έστειλαν απαντήσεις στο Σχέδιο Θέσεων που είχα αποστείλει σε όλους/ες και τις οποίες είχα λάβει μέχρι την 4η Νοεμβρίου 2011. Ελπίζω ότι δεν αλλοίωσα το περιεχόμενο των απαντήσεων που έλαβα. Όπως θα δείτε, ο τίτλος του κειμένου μου είναι απλώς   "Πρακτικό Συνεδριάσεων".   Το   υπέγραψα  εγώ,   σύμφωνα με τον  Κανονισμό  του
ΕΣΧΣΑΑ. Κατέγραψα με την μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια τα πραγματικά γεγονότα χωρίς να χρησιμοποιήσω ορολογία που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Το μήνυμα μου απευθύνεται στα τακτικά μέλη του Συμβουλίου
Ευχαριστώ θερμά για την βοήθεια σας, τακτικών και αναπληρωματικών μελών, στην προσπάθεια των τελευταίων δύσκολων εβδομάδων.
Με φιλικούς χαιρετισμούς
Λουδοβίκος Βασενχόβεν
Πρόεδρος ΕΣΧΣΑΑ

    Αποδεικνύεται επομένως ότι ο Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου κ. Λουδοβίκος Βάσενχόβεν δεν υπέβαλε καμία γνώμη του Εθνικού Συμβουλίου στο ΥΠΕΚΑ, δεν υπήρξε καμία συνεδρίαση του Συμβουλίου που να αποφάσισε τέτοια γνώμη, ούτε καν δια περιφοράς. Ο κ. Βάσενχόβεν υπέβαλε την ύστατη ώρα, στις 4 Νοεμβρίου 2011, που έμενε δεν έμενε η Κυβέρνηση, απλώς και μόνον ό,τι κυριολεκτικώς είχε μαζέψει έως εκείνη την ώρα από απαντήσεις και θέσεις κάποιων μελών, σημειώνοντας μάλιστα και το καταπληκτικό ότι «ελπίζει να μην αλλοίωσε το περιεχόμενο των απαντήσεων που έλαβε» (!), και, ακόμη, ότι στο συνονθύλευμα αυτό των θέσεων κάποιων μελών (με την … «ελπίδα» να υποβλήθηκαν στο ΥΠΕΚΑ …. «αναλλοίωτες») έδωσε τον τίτλο, «απλώς» (δική του η λέξη), «Πρακτικό Συνεδριάσεων». Την διαδικασία αυτή έχουν επιβεβαιώσει έως σήμερα και τουλάχιστον πέντε φορείς που εκπροσωπούνται στο  ΕΣΧΣΑΑ και ειδικά η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας, οι Περιβαλλοντικές Οργανώσεις, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας καθώς και οι εκπρόσωπο στο ΕΣΧΣΑΑ του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και του Πανελληνίου Δικτύου Οικολογικών Οργανώσεων.
   
    Μετά ταύτα, η Διοικούσα Επιτροπή της Πανελλήνιας Συντονιστικής Επιτροπής Φορέων Περιοχών που θίγονται από την Ανάπτυξη Υδατοκαλλιέργειας προσέφυγε στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Αθηνών και έλαβε την υπ’ αριθμ. πρωτ. 23339/15.11.2011 εισαγγελική εντολή, κατ’ άρθρο 25 § 4 Ν. 1756/1988, προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής για την χορήγηση των κάτωθι στοιχείων (προκειμένω, μεταξύ άλλων, να προτοιμαστεί η προσφυγή κατά της επίμαχης Κ.Υ.Α. στο Συμβούλιο της Επικρατείας):

1) Τα Πρακτικά των Συνεδριάσεων του Εθνικού Συμβουλίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης με αντικείμενο την γνωμοδότηση επί του Χωροταξικού Πλαισίου των Υδατοκαλλιεργειών, συμπεριλαμβανομένων – πρωτίστως – των Πρακτικών της τελευταίας Συνεδρίασης κατά την οποία διατυπώθηκε η έγγραφη γνώμη του Συμβουλίου προς το Υ.Π.Ε.Κ.Α.

2) Τα ηχητικά CD των ανωτέρω Συνεδριάσεων, συμπεριλαμβανομένου –πρωτίστως – του CD της τελευταίας Συνεδρίασης.

3) Η με αριθμό 26/4-11-2011 γνώμη του Εθνικού Συμβουλίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης προς το Υ.Π.Ε.Κ.Α.

4) Την (χωρίς αριθμό πρωτοκόλλου) από 4/11/2011 εισήγηση του Υ.Π.Ε.Κ.Α προς την Επιτροπή Συντονισμού της Κυβερνητικής Πολιτικής στον Τομέα του Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης.

5) Τα Πρακτικά της Συνεδρίασης της 4ης Νοεμβρίου 2011 της Επιτροπής Συντονισμού της Κυβερνητικής Πολιτικής στον Τομέα του Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης, κατά την οποία εγκρίθηκε το επίμαχο Χωροταξικό.

    Η ανωτέρω εισαγγελική εντολή επιδόθηκε αυθημερόν (15.11.2011) στο ΥΠΕΚΑ, μόλις δε την 23.11.2011, λίγο πριν την χορήγηση της εξουσιοδότησης σε πληρεξούσιο δικηγόρο για την υποβολή της παρούσας αναφοράς, λάβαμε μέρος των παραγγελθέντων στοιχείων, τα οποία, στο λίγο χρόνο που είχαμε μέχρι την παροχή της εξουσιοδότησης, αποδεικνύουν πέραν πάσης αμφιβολίας και με τα στοιχεία του ιδίου του Εθνικού Συμβουλίου και του Προέδρου αυτου Λουδοβίκου Βάσενχόβεν, ότι πράγματι ΟΥΔΕΠΟΤΕ έλαβε χώρα συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου την 4.11.2011 για να αποφασιστεί και υπάρξει η έγγραφη γνώμη του Εθνικού Συμβουλίου, και ότι ΟΥΔΕΜΙΑ γνώμη του Εθνικού Συμβουλίου διαβιβάστηκε ποτέ στο ΥΠΕΚΑ και στους αναφερόμενους Υπουργούς, ενώ ο αριθμός 26/24.11.2011 είναι απλώς το πρωτόκολλο με το οποίο διαβιβάστηκε από τον κ. Βάνεχόβεν στο ΥΠΕΚΑ το συνονθύλευμα mail και απόψεων διαφόρων εκ των μελών (!), και όχι βεβαίως ο αριθμός της γνώμης, όπως αναληθώς βεβαιώνεται στην Κ.Υ.Α. Υπάρχουν επίσης έγγραφα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι σε κάθε περίπτωση το νωρίτερο που διαβιβάστηκε το «Πρακτικό Συνεδριάσεων» (που εν συνεχεία μετονομάστηκε σε «Γνώμη» του Εθνικού Συμβουλίου) από τον κ. Βάσενχόβεν στο ΥΠΕΚΑ ήταν στις … 7:30 το απόγευμα, ώστε όλες οι επόμενες διαδικασίες «έλαβαν χώρα» μετά τις 7:30! Γνωρίζουμε όλοι πού ήταν οι αναφερόμενοι Υπουργοί τις ώρες αυτές.
    Θα θέσουμε στη διάθεσή Σας όλα τα σχετικά στοιχεία που αναφέρονται στην παρούσα αναφορά και όλα τα στοιχεία που λάβαμε με την εισαγγελική εντολή, με την αναλυτική αξιολόγησή τους.

    Από τα ανωτέρω εκτιθέμενα πραγματικά περιστατικά αποδεικνύεται ότι στην Κ.Υ.Α που υπεγράφη την 4.11.2011 και δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης την ίδια ημέρα (Β-2505/4.11.2011), οι αναφερόμενοι Υπουργοί βεβαίωσαν ψευδώς ότι έλαβαν υπόψη τους, ως στοιχείο 29, ανύπαρκτο έγγραφο, ήτοι την υπ’ αριθμ. 26/4.11.2011 γνώμη του Εθνικού Συμβουλίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης, η οποία γνώμη, καίτοι μη δεσμευτική, ήταν, υποχρεωτική και αποτελούσε αναγκαία προϋπόθεση άνευ της οποίας δεν νομιμοποιούντο οι αναφερόμενοι Υπουργοί να εκδώσουν την επίμαχη Κ.Υ.Α. Εν τέλει, όμως, χρήζει διερεύνησης ακόμη και το αν και αυτή καθ’ εαυτή η δική τους βεβαίωση – έγκριση έλαβε χώρα στην πραγματικότητα, αφού η ταυτόχρονη παρουσία τους σε μια κοινή Υπουργική Επιτροπή μεταξύ 8:30 (το νωρίτερο που θα μπορούσε ακόμα και με «διαστημική ταχύτητα» να ήταν έτοιμη η εισήγηση του κ. Σηφουνάκη) και 11:00 το βράδυ (το αργότερο που θα μπορούσε να είναι έτοιμο ένα εγκεκριμένο κείμενο από τη διυπουργική Επιτροπή, προκειμένου να προλάβει να δημοσιευθεί στο Εθνικό Τυπογραφείο, το οποίο σημειωτέον την ίδια ημέρα δημοσίευσε άλλες τέσσερα ΦΕΚ με μεγαλύτερο αύξοντα αριθμό), φαντάζει σχεδόν αδύνατη τη συγκεκριμένη ημέρα.

    Περαιτέρω, ο εκ των συνυπογραψάντων την Κ.Υ.Α. Υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλος Γερουλάνος όφειλε να απέχει από οποιαδήποτε διαδικασία μονομελούς ή συλλογικού οργάνου στην επίδικη υπόθεση, πολλώ δε μάλλον από την τελική συνεδρίαση της Επιτροπής Συντονισμού της Κυβερνητικής Πολιτικής στον Τομέα του Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης και την υπογραφή της επίδικης Κ.Υ.Α., αφού στην οικογένειά του ανήκει η εταιρία «Ιχθυοτροφεία Κεφαλλονιάς», η σύζυγός του, Λάρα Γερουλάνου, είναι διευθύνων σύμβουλος στην εν λόγω εταιρία (καθώς και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Ελληνικών Θαλασσοκαλλιεργειών, που χρηματοδότησε τη μελέτη για το επίμαχο χωροταξικό … ελλείψει χρημάτων του Υπουργείου…), και η θεσμοθέτηση της επίμαχης Κ.Υ.Α. συνδεόταν με άμεσο προσωπικό και οικονομικό συμφέρον του αναφερομένου Υπουργού, η οικογενειακή επιχείρηση του οποίου ωφελείται τα μέγιστα, η δε μη – επίμαχη θεσμοθέτηση τής προκαλούσε σημαντική ζημία.

Δια ταύτα
    Καταμηνύουμε τους ανωτέρω Υπουργούς και κάθε άλλο υπεύθυνο για τις ανωτέρω αναλυτικά εκτιθέμενες πράξεις και παραλείψεις και παρακαλούμε για τις δικές Σας ενέργειες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αρχειοθήκη ιστολογίου