Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2010

Οι πολίτες καταγράφουν τα προβλήματα στη γραμμή Παλούκια – Πέραμα

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ
ΠΡΟΣ: Γιάννη Διαμαντίδη
Υπουργό Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων & Αλιείας

Κύριε Υπουργέ,
Από το 2004 που αποφάσισα με την οικογένειά μου να μετακομίσω από τη Νίκαια στην Σαλαμίνα, χρησιμοποιώ το αυτοκίνητό μου για τη μετάβασή μου από Πέραμα στα Παλούκια και αντίστροφα.
Έως που καταργήθηκε η χρήση των παλιών φέρρυ (παντόφλες), ο χρόνος ταξιδιού από και προς Πέραμα /Παλούκια ήταν 15΄. Σε πολλές περιπτώσεις δε – ειδικά το καλοκαίρι που υπάρχουν μεγαλύτερες ανάγκες – ο χρόνος ταξιδιού μειωνόταν από 15 σε 10 λεπτά. Ο χρόνος αυτός παρέμεινε ο ίδιος παρά την έλευση των αμφίδρομων νεότερης και καλύτερης φυσικά τεχνολογίας φέρρυ.

Με την αύξηση του κόστους των καυσίμων (από περίπου το 2007), παρατηρήθηκε σταδιακή μείωση της ταχύτητας των φέρρυ, με αποτέλεσμα σε κάποιες περιπτώσεις ο χρόνος ταξιδιού να αυξάνεται κατά 2 έως 3 λεπτά και ο συνολικός χρόνος ταξιδιού να φτάνει στα 17 – 18 λεπτά.
Τον τελευταίο καιρό έχει παρατηρηθεί ότι τα φέρρυ μειώνουν δραστικά την ταχύτητά τους, με αποτέλεσμα ο συνολικός χρόνος ταξιδιού να φτάνει σε πολλές περιπτώσεις τα 25 λεπτά. Επίσης παρατηρείται ότι πολλές φορές, ενώ φτάνει το φέρρυ στο λιμάνι (είτε στα Παλούκια είτε στο Πέραμα), δεν υπάρχει θέση στάθμευσης, με αποτέλεσμα να περιμένει «αρόδω», έως ότου κάποιο άλλο αναχωρήσει και η καθυστέρηση άφιξης φτάνει και εδώ έως 10 λεπτά (κάνοντας το χρόνο από 15 ΄ σε 25΄).
Καταλαβαίνω ότι η άφιξη μπορεί να επηρεαστεί από κανόνες ναυσιπλοΐας σε κάποιες περιπτώσεις και τις δικαιολογώ. Δεν μπορώ όμως να δεχτώ το γεγονός να μην υπάρχει διαθέσιμη θέση για την προσάραξη ενός πλοίου σε λιμάνια, τα οποία χρησιμοποιούν πάνω από 10 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο. Επίσης θεωρώ απαράδεκτο το γεγονός να μην υπάρχουν τρόποι να εξασφαλιστεί η τήρηση των προγραμματισμένων δρομολογίων. Μην ξεχνάτε ότι με τα φέρρυ εξυπηρετούνται έως 1000 αυτοκίνητα την ώρα, χωρίς να μετρήσουμε τους μοτοσικλετιστές ή τους άλλους επιβάτες.
Πιστεύω ότι με το μέγεθος του μεταφερόμενου έργου να αυξάνεται, θα έπρεπε να γίνει και ανάλογη αύξηση στον αριθμό των δρομολογίων ανά ώρα (από 4 σε 5 ή 6), εξομαλύνοντας την κατάσταση και εξυπηρετώντας καλύτερα το επιβατικό κοινό.
Πρόσθετα, θεωρώ σοβαρό θέμα ασφάλειας επιβατικού κοινού τη μη τήρηση των νόμων που αφορούν την αποβίβαση των επιβατών από τα οχήματά τους – κάτι που αναγράφεται καθαρότατα στα σημεία εισόδου/ εξόδου των φέρρυ – γεγονός που μπορεί να αποβεί μοιραίο σε περίπτωση ατυχήματος, και απορρέει από το στρίμωγμα των αυτοκινήτων, κατά παράβαση των συγκεκριμένων προδιαγραφών μεταφορικής ικανότητας του πλοίου. Τα πρόστιμα, τα οποία μπορούν να δοθούν για τις παραβάσεις αυτές (αν βεβαιωθούν και εισπραχθούν), δεν αντισταθμίζουν τις όποιες παρενέργειες. Το γεγονός δε ότι οι σχέσεις των ιδιοκτητών – υπαλλήλων των εν λόγω φέρρυ και υπαλλήλων των λιμεναρχείων λόγω της καθημερινής επαφής είναι πολύ καλές, αποτρέπει κατά κάποιο τρόπο όχι μόνο τις παρατηρήσεις αλλά και τις οποιεσδήποτε άλλες ενέργειες (βλ. πρόστιμα).
Αυτό που έχει παρατηρηθεί επίσης είναι το γεγονός ότι η κατάσταση του οδοστρώματος των προβλητών και των δύο λιμανιών είναι σε τέτοιο επίπεδο, που δεν είσαι σίγουρος σαν οδηγός αν θα πατήσει το αυτοκίνητό σου σε επίπεδο έδαφος ή αν θα πέσει σε λακκούβα.
Όσον αφορά τις τιμές των εισιτηρίων, θέλω να σας θέσω υπ΄ όψιν ότι, παρά τις μεγάλες μειώσεις μισθών για όλους μας, δεν υπήρξε καμία αντίστοιχη μείωση από την πλευρά των κοινοπραξιών. Φαίνεται ότι οι μονοπωλιακές πολιτικές των εταιριών που ενεργοποιούνται στα δρομολόγια της εν λόγω πορθμειακής γραμμής (η οποία και λογίζεται ως αστική συγκοινωνία), δεν αφήνουν περιθώρια ούτε για εναλλακτική λύση άλλου ανταγωνιστή αλλά ούτε και για συναινέσεις.
Αυτό που βλέπει κάθε επιβάτης και πολίτης είναι ότι το 2002 δεν υπήρχε αμφίδρομο φέρρυ στο δυναμικό των δύο κοινοπραξιών και σήμερα λειτουργούν πάνω από 20(!.....)
Ελπίζω να διαβάσετε αυτά που σας γράφω, να κάνετε τις όποιες έρευνες/ επιβεβαιώσεις και να κάνετε - αν θεωρείτε ότι χρειάζεται – τις όποιες απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις.
Μίχος Γεώργιος

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

kyrie mixo.
eseis to eopate oti ta panta exoun parei ta vouna apo tin auksisi ton thmon se ola..
theorite oti sta feryboat den exoun akrivini ta asfalistra,to nat,ta petrelea,o olp,k oti sinepagete me tin litourgia ton ploion??

nai giatis provlites exete apolito dikio mazi sas k egw,alla ta xrimata pou pane ston dimo mas(STON DIMARXO/K STIN THITIA TOU KYRIOU SOFRA POU PIGAN K DEN EGINAN TA ERGA??)giati to provlima me tus ntokous einai edw k 3-4 xronia.

to an kathonte mesa sta aytokinita einai thema paidias tou kathena,sas milo giati ergazomoun gia 10 xronia mexri to 2000,kserete ti fasaries ginotan gia na vgoun??
k to limenarxio apon panta.!!!

opos exw ksanagrapsi se allo antistixo block,
oi kairoi allaksan dramatika,mipos tha prepei(leo egw twra?)na afisoume k to amaksaki mas sta paloukia gia tis doulies mas ston peiraia afou den simferi oikonomika
na pername me ta ferry??
k na voleftoume me tis siginonies??

den ginete tin anesi mas na tin plirosi allos apo tin stigmh pou exoume k alles liseis?

isos k ayto na kanei k kati sto na miothi to kostos metafras,an k theoro diskolo na ginei.

filika
g.k

Αρχειοθήκη ιστολογίου